Σάντρο Μποτιτσέλι

Botticelli's works

Τα πιο γνωστά έργα του Σάντρο Μποτιτσέλι:








Η Γέννηση της Αφροδίτης






Φιλοτεχνήθηκε περίπου το 1485–1486. Σύμφωνα με έναν αρχαίο ελληνικό μύθο, όταν ο Κρόνος πήρε τη βασιλεία από τον πατέρα του, τον Ουρανό, έκοψε τα γεννητικά του όργανα και τα πέταξε στη θάλασσα. Από τους αφρούς της θάλασσας, αναδύθηκε κοντά στην Κύπρο (σύμφωνα με την επικρατέστερη παράδοση) η θεά Αφροδίτη. Στον πίνακα λοιπόν, η θεά Αφροδίτη αναδύεται από το νερό μέσα σε ένα όστρακο που φυσούν ο Ζέφυρος και η Αύρα προς την ακτή της Κύπρου ή των Κυθήρων. Στην ακτή την υποδέχεται μια από τις Ώρες, θεότητες των εποχών, που της προσφέρει έναν μανδύα. Σύμφωνα με ορισμένους ερμηνευτές, η γυμνή θεά είναι σύμβολο πνευματικής και όχι γήινης αγάπης. Η ανατομία της Αφροδίτης δεν αποτελούν εκφράσεις κλασικού ρεαλισμού, όπως στα έργα του Ραφαήλ ή του Λεονάρντο Ντα Βίντσι. Ωστόσο οι ανατομικά ανορθόδοξες λεπτομέρειες του πίνακα μονάχα συμβάλλουν στην αιθέρια ομορφιά του.



Η Αλληγορία της Άνοιξης







Ο πίνακας αυτός συμβολίζει τον ερχομό της ομώνυμης εποχής και αποτελεί ένα από τα πλέον δυσερμήνευτα έργα του Μποτιτσέλι. Κεντρική μορφή του έργου είναι η θεά του έρωτα Αφροδίτη, η οποία απεικονίζεται στον κήπο της, πλαισιωμένη από τις τρεις Χάριτες που εκτελούν ένα κυκλικό χορό, τον αγγελιοφόρο Ερμή, τον φτερωτό Έρωτα, τη θεά των λουλουδιών Φλώρα και τον Ζέφυρο, ο οποίος κυνηγά μία νύμφη. Θεωρείται πιθανό πως ο Μποτιτσέλι εμπνεύστηκε την Άνοιξη από το έργο του ποιητή της αυλής των Μεδίκων, Άντζελο Πολιτσιάνο, ενώ άλλες γραπτές πηγές που έχουν προταθεί για την κατανόηση των λεπτομερειών του πίνακα είναι το έργο του Οβίδιου Fasti, καθώς και το De rerum natura του Λουκρήτιου.



Παλλάς και Κένταυρος





Ένας Κένταυρος εισέρχεται σε απαγορευμένη περιοχή. Ο Κένταυρος συλλαμβάνεται από μια Νύμφη – Φύλακα με ασπίδα και λόγχοπέλεκυ η οποία τον πιάνει από τα μαλλιά. Η γυναίκα αναγνωρίζεται ως η Θεά Αθηνά ή Δαίμονα Αθηναίο ή την Αμαζόνα Καμίλλα, την παρθένο ηρωίδα της Αινειάδος του Βιργιλίου. Το ένστικτο και η λογική, ο Κένταυρος (μισός ά-λογος και μισός άνθρωπος) και η λογική, η Αθηνά να αλληλεπιδρούν σε αυτόν τον εκπληκτικό πίνακα.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου